المتابعون

الأحد، 26 أبريل 2020

إقتباس هام من كتاب نص العهد الجديد لكورت الاند وباربرا الاند

إقتباس هام من كتابنص العهد الجديد لكورت الاند وباربرا الاند


THE TEXT OF THE NEW TESTAMENT ,
PAGE 48
حول قانونية أسفار العهد الجديد وأول تواريخ ظهورها مجتمعه تحت قانون واحد متعارف عليه .

{ كل سفر من اسفار العهد الجديد السبعه وعشرون كان في البدايه وحده ادبيه منفصله عن الأخرى ، كل إنجيل كُتِبَ بشكل مستقل عن الآخر ، كذلك أعمال الرسل ، ورسائل بولس الرسول ، والرسائل الاخرى للعهد الجديد ، ورؤيا يوحنا .
بالطبع كان كُتاب الاناجيل يعرفون اسلافهم ويعتمدون عليهم ، ولكن من الواضح أن فترة طويله من الزمن مرت قبل ان تستخدم اي جماعه اكثر من انجيل واحد ، لم نسمع عن الأناجيل الأربعه ليس حتى قبل عام ١٨٠ بعد الميلاد ، مجموعة الاناجيل الأربعه برزت كروايات متساوية التصريح لقصة الأنجيل ،
عُرفت بتوسع وتم التعارف عليها في جمل وتصريحات أب الكنيسه إيريناوس ( اسقف ليون حوالي سنة ١٨٠ م ) وفي القائمه المعروفه بإسم القانون الموراتوري ( قائمه من الأسفار القانونيه ترجع إلى روما سنة ١٩٠ بعد الميلاد.}

Each of the twenty-seven books of the New Testament was at first a separate literary unit. The Gospels were each written independently, as were the Acts of the Apostles, each letter of the apostle Paul, the other New Testament letters, and the Revelation of John. Of course the writers of the Gospels knew and relied upon their predecessors, but there was apparently a considerable lapse of time before any one community used more than a single Gospel. Not until A.D. 180 do we hear of the τετραευαγγελιον, i.e., a collection of four Gospels regarded as equally authoritative accounts of the gospel story, widely known and recog­ nized, e.g., in statements by the Church Father Irenaeus (bishop of Lyons about 180) and in the list known as the Muratorian Canon (a list of canonical books originating in Rome about A.D. 190.


{ وبعد ذلك أصبح من الواضح إمكانية انتاج كتب من البردي والتي اتسعت نص الأناجيل الاربعه ، البرديه ٤٥ كُتبت في بداية القرن الثالث ، واحتوت على ٥٥ صفحه أو اوراق مزدوجه ( ١١٠ ورقه او ٢٢٠ صفحه) ، واحتوت على ليس فقط الاناجيل الأربعه ولكن أيضاً أعمال الرسل }
By then it was evidently possible to produce papyrus books which could accommodate the text of all four Gospels , p45, written at the beginning of the third century, originally comprised 55 sheets or double leaves (110 leaves or 220 pages), and contained not only the four Gospels but Acts as well.

#ملحوظه:_

١ _البرديه ٤٥ تعتبر أقدم ممثل للنص القيصري _ الاورشليمي _ العائله القيصريه ( النص المكتوب في كنائس اورشليم والشام ) .
٢_ القائمه الموراتوريه لا تحتوي على الرساله إلى العبرانيين ولا تعترف بها بسبب رفضها لفكرة التوبه الثانيه ، وكذلك الكنيسه الغربيه التي ظلت ترفضها ولا تعترف بها هي أيضاً حتى القرن الرابع ولنفس السبب.

The Muratorian Canon adds to these the Pastoral letters about the Hebrews does not appear in either (it was rejected by Marcion because of its Old Testament associations, and by the Muratorian Canon because of its denial of a second repentance; cf. Heb. 6:4ff.).
From that time it was increasingly accorded canonical status (with the exception of He­ brews, which the Western church refused recognition until the fourth century because of its rejection of a second repentance).

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

تحريف نص يوحنا ٥ :٣_٤ المتعلق بتحريك الماء وملاك البركه

  . تحريف نص يوحنا ٥ :٣_٤  المتعلق بتحريك الماء وملاك البركه ملخص البحث :_ ١_ نهاية العدد ٣ + العدد ٤ بالكامل عبارات ليست أصليه ولم يكتبها ي...